CHERITERA KAMI...: Sambal Hijo Meletop

Jun 4, 2014

Sambal Hijo Meletop

Setiap kali balik rumah mertua , macam-macam barang mak mertua kirim. Bukan kirim suruh kita beli, tapi dia kirim untuk kita bawa balik KL. Stok kerepek, pisang, kuih dan sambal hijo meletop. Kalau tak balik kampung, bila dia datang KL melawat anak-anak mesti ada jugak la buah tangannya. 

Kadang-kadang tu pesan dah tak payah susah-susah tapi kalau part sambal hijo meletop dengan kerepek tu susah nak tolak. Kerepek MIL buat manual , sagat sendiri guna pisau. Memang jadi kudap-kudapan kami la dekat rumah tu. Tapi selalo lupa nak ambil gambar kerepek-kerepek itu. Next time la Ann share ok;)


Sambal Hijo air tangan mak mertua tersayang untuk anak menantu kesayangan sangat.Hehhe...Sambal hijo ni makan saja dengan nasi kosong pun dah bersuap-suap bertambah. Belum lagi add on telur dadar ke goreng. Makan panas-panas..Terbaikkk!! 


6 comments:

idzwa kamaruddin said...

alaaaa ni la yang sedap sgt tuuuu...saje je tau buat terliurr..

Norma NML said...

1st time dgr sambal hijau..buat dgn apa ek..

Falsya said...

mmg meletop sambal ijoooo!!!..

Ann said...

idzwa kamaruddin : nnti sy pos ke akak eh..hehehe;)

Ann said...

Norma NML : resepi betul2 tak tau la kak sbb xmenuntut...kte tkng makan je..hehehhe..

Ann said...

Falsya : kaannn...habis sgl diet miet..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CHERITERA KAMI Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah