CHERITERA KAMI...: Keropok lekor rebus

Mar 21, 2014

Keropok lekor rebus


Cik B ada pesan keropok lekor kt kawan die blk kampung Terengganu. Bape kilo ntah pesan tapi penuh la fridge kt rumah tu, puas makan dok layan keropok lekor ni nak pulak yang penuh je isi ikan kan. Takde yang kalau dekat sini tepung je banyak tak pun yang rasa tawar tu - tak tau ikan p manenye ntah.

Kalau goreng, kejap je msk dlm minyak panas golek2 pastu angkat. Makan panas-panas tu wuish berebut siap cecah dengan sos die bagi skali. Tapi rupenye makan rebus camtu pun lagi sedap, betul2 kuat rasa ikan die. Ni memang kene makan panas-panas, kalau dah sejuk tak sedap.

Nampak je banyak ni, kejap je habis licin. Kenyang takyah makan nasi.

Sos cecah ori dari ganu pekat, sedap!

#Rasa nak pergi Terengganu lagi la

12 comments:

Azura Aziz said...

salam kenal. tq singgah blog Alycia, wahh sedapnya pagi2 nmpak keropok lekor.

oh restoran intai2 tu kat belakang kedai kan, kdg2 tak perasan hehe..

Nursaila Norman said...

sedapnyaaaaaaaaaaa Anne :D
saila suka makan yg rebus tu, tp kalau goreng pun sedap..janji dr Trg real punya..hehehe! sini rasa tepung :(

Zana Adieyza said...

sos keropok lekor memang sedap.. zana first time rasa keropok lekor rebus masa gie terengganu bulan 1 hari tu.. hehehe.. sbeelum ni makan yg goreng jer.. tp not bad gak la.. :)

Zura Lee said...

kopok lekor teganu mmg thorr baek...pencicah dia pun sedap sgt..mmg kena la ngn kopok lekor.. kalu kakak zura blk kg, slalu zura pesan kat dia belikn byk2 kopok lekor..dia dok kt teganu

msredcheesecake said...

sedapnye... betul kalau dah sejuk kurang sikit rasanya

Ann said...

Azura Aziz : slalo jgagk singgah blog cume xtgl jejak je..hehehe..

tuela restoran tu belah blkng tu yg kene intai2 tu kan..heheheh

Ann said...

Nursaila Norman: sedap kan.kene beli kt sana jgak kot baru puas hati..

Ann said...

Zana Adieyza : kann..klu sos out pn xnaik jugak..memula2 nk mkn yg rebus pun ann was2 jugak..hahahha..

Ann said...

Zura Lee:bestnye ade org blh pesankan kopok ganu..

Ann said...

msredcheesecake: kan..pastu kang terbiar je la xde yg nk mkn..angkat dr periuk kene trs ngap je

myza said...

Mmg sdap.mkn rebus cicah sos is my fav tp kena panas2 la sjuk xsdp...uwaaa nak balik kg!

Ann said...

myza : kannn...sila lah blk kmpung yea..kekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CHERITERA KAMI Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah