CHERITERA KAMI...: Nak tunjuk jari jugak

May 7, 2013

Nak tunjuk jari jugak


Rasa kalau buat kuiz mesti orang tau dah jawapannye, "Bilekah hari tunjuk jari??". Hehehhe.
Pengalaman pertama, mau xneves tanggungjawab besar ape walaupun kte mewakili 1 undi tapi yg kita nak pilih tu ialah siapa bakal pemimpin kite, yea dak??Ok..ckp samapi situ mukadimah tak mahu meleret2 sentuh bab politik ni. Skrg ni mana boleh cakap ckit ramai benau yang melenting, kalau camni ramai la ade hypertension nnti.Not good2!!

Sbaik la tempat mengundi N dekat je sekolah belakang rumah, jalan kaki pun boleh aje. Thanks to fb & kawan2 yang update setiap masa lokasi2 tempat mengundi. So, taktik pergi mengundi di pagi hari ialah tidak sesuai sebabnye memasing 1 2 jam baru sampai turn. Baik dok rumah layan tv dl. Kebetulan pulak tempat mengundi kami 4 beradik same.Ok, pakat la semua kumpul dkt rumah mak pastu pergi saing. Kul 4 petang ok baru gerak jalan lenggang lenggok dengan cuaca redup. Sampai2 terus buat semakan terus pergi saluran terus buat undi. Siap!!5minit je.*macam nada riak ke??*Hahhaha.Takde la.Kesian baca kisah kawan2 yg beratur panjang dengan anak2(ada tempat bg priority ade x), yg solo molo menunggu turn 2 3 jam dengan panasnye.

Apepun Alhamdulillah..tanggungjawab dah terlaksana. Keputusan pun dah keluar. Sapa yang menang, di harap dapat mentadbir negara dan rakyat jelata ni sebaiknye.Mana yang dah berjanji silalah tunaikan.*PEACE*


Lengang

Jari jemari kami

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CHERITERA KAMI Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah