CHERITERA KAMI...: Singapore : Day 1, Esplanade

Dec 25, 2011

Singapore : Day 1, Esplanade


Perjalanan diteruskan ke Esplanade pulak..Salah satu tmpt wajib perlu singgah di sini tempat yang sesuai untuk santai-santai dan macam biasa la berfotogedik..Dari Flyer tu boleh sahaja berjalan kaki menyusuri tepi-tepi sungai dan berjln  atas track F1..hihiihi


Helix Bridge..menghubungkan esplanade dan marina bay..






Belakang tu yg kaler hijau ialah Singapore new football field, bygkan nnti org main bola tepi sungai..1 fenomena baru tp rsnye xbape nk kenela..huhuhu


Bangunan pencakar langit

Nampak x di situ ade Merlion, simbolik Singapore yang kuar air pancut dr mulut singa tu kan..Merlion ialah gabungan mermaid dan lion, kire terkena sumpahan la gitu kan..


dari pagi hingga malam memang ramai la orang kt sini..pack, kami x gi pun ke sini tgk dr jauh pn cukup dah


The Esplanade Mall..


kami ke tempat seterusnye..jenuh jugak weh nak cari MRT Esplanade ni..pusing-pusing baru jmp tapi penat tu dapat dicover sebab dapat sambar 1 barang baik pny;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CHERITERA KAMI Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah