CHERITERA KAMI...: Pertama kali sambut aidiladha di kampung

Nov 8, 2011

Pertama kali sambut aidiladha di kampung


ade yang masih cuti lg ke rini?bestnyeee...neway..SALAM AIDILADHA untuk kwn2 semua..cmne ry?best?

Ann slalo ry haji kt Kl jek sebab ayah 1 of AJK masjid yg kene uruskan ibadah korban every year.. so, thn ni memang pertama kali la sambut ry di kampung suami...


juadah di pagi raya..yummyyy!!


ketupat yang dianyam sendiri oleh mak mentua, ade rendang daging, kuah lodeh,sambal ayam, kuah kacang dan kari...Ann wat yang mane?Ann makan jek...hahahhahahaha...teruk perangai;p


after solat raya, stat la sesi korban dan melapah..selalu kt KL g tgk gak korban ni ngn anak2 buah, dok bwh khemah sambil mkn eskrem...hihihi...dh bosan tgk, blk rumah sambung makan dan lyn tv...tapi klu kt kampung lain plak ctenye...semua berganding bahu bekerjasama sampai siap pastue ade bacaan tahlil sebelum sesi makan beramai-ramai.

ade 4 ekor lembu yang dikorbankan, gambar2 yang bakal menyusul ni hanya selepas selesai acara korban, dalam tghari jugak la siap


tahlil



sup tulang siap!



yum3..nk abiskan semangkuk ni pun dh mengah






masing2 dh siap dan kenyag baru la daging2 korban diagih2kan...




orang kuat ni..klu xde beliau, sape nk pegang lembu2 tu kan...


wife die???tlg tengok dan makan jek...;p


mungkin korban ni buat di surau, jadinye xramai khariah mcm kat sini buat di masjid, khariah ramai pastue dh ade jadual tugas masing2..so, masing2 kene mainkan peranan lagipun time ni la nak eratkan lagi hubungan sekampung kan..

pengalaman baru untuk saya!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CHERITERA KAMI Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah